Doxa a historie

Historie hodinek DOXA sahá až do roku 1889, kdy ji v srdci hodinářského průmyslu, ve švýcarském kantonu Neuchatel založil pan Georges Ducommun.

DOXA je v dnešní době, stejně tak jako vždy v již více než stoleté historii průkopníkem v oblasti designu hodinek.

Zakladatel

Georges Ducommun (1868 – 1936), zakladatel DOXA, se narodil v Le Locle v pohoří Jura v kantonu Neuchatel ve Švýcarsku. Byl jedním ze 13 dětí chudé rodiny. Ve 12-ti letech se stal učněm ve firmě specializované na vývoj zapouzdřených hodinek.

Když mu bylo 20 let, začal provozovat svůj vlastní obchod a opravnu hodinek. Musel pracovat velice tvrdě, aby si obchod udržel. Chodil denně téměř 10 km do La Chaux – de Fonds, aby osobně výrobky doručil, a to i v mrazivé zimě.

Díky věhlasu jeho práce se mohl brzy přestěhovat do  Chateau des Monts, kde dnes stojí světoznámé muzeum hodinářství Le Locle. Odtud každý den dojížděl do svého podniku.

DOXA & sportovní auta …

Když se objevil první vůz s vlastním pohonem, stal se Georges Ducammun jedním z prvních majitelů automobilu v regionu. Měl ve svém domě dokonce i garáž a vlastní čerpací stanici …

Na začátku 30. let měl rychlý vývoj leteckého i automobilového průmyslu veliký vliv i na hodinářský průmysl. Byla to jedna z největších výzev pro všechny výrobce hodinek.

Jako bystrý obchodník a vášnivý majitel automobilu začal Georges Ducommun působit v rozvíjejících se automobilových závodech a začal vyrábět hodiny do palubní desky pro auta i letadla. Pro ně byl poprvé  použit jedinečný 8 denní chod, který byl roku 1908 patentován.

 

DOXA a hodiny pro sportovní & závodní auta

Úzký a vzájemný vztah mezi automobilovým a hodinářským průmyslem má dlouholetou tradici a datuje se již od začátku 20. století. Stalo se to v roce 1911, kdy první hodiny ozdobily palubní desku automobilu. Výrobci hodinek vynaložili veškeré své úsilí na rozvoj a produkci precizních prvotřídních hodinek na palubní desky automobilů, aby tak mohli hrát roli i ve vývoji závodního automobilového průmyslu.

Přínosem značky DOXA do historie závodních aut bylo uvedení patentovaného prvotřídního 8 denního chodu v roce 1908 v legendárních panelových hodinách. Tento mechanismus je známý pod označením DOXA 8 DAYS.

Bugatti typ 35 vyráběný v letech 1924 až 1931 bylo jedno z nejznámějších sportovních aut. Největší automobilový výrobce své doby BUGATTI vybavil svá známá závodní auta právě těmito hodinymi DOXA 8 DAYS.

DOXA 8 DAYS

Jedná se o legendární prvotřídní 8 denní chod patentovaný roku 1908 Georgem Ducommunem, zakladatelem značky DOXA. Jak je patrno z názvu, má tento složitý mechanismus rezervu chodu na  8 dní.

Na počátku 20. století bylo naprosto běžné, že výrobci předváděli své hodinky na výstavách před odbornou porotou. V roce 1905 tak získala Doxa Cenu poroty Hors Concours v Liege a v roce 1906 pak byla oceněna zlatou medailí na největší výstavě té doby v Miláně.

Tyto nápadité propagační materiály pochází z období mezi lety 1920 až 1950, kdy vedla Doxa rozsáhlé reklamní kampaně. Její nádherné plakáty plné barevných nebo černobílých reklam vždy držely krok s měnícími se módními trendy a vykazují značný vliv Art Deco.

V roce 1952 pak vznikl slogan který DOXA, jdoucí stále s dobou, dodržuje dodnes.  

"Since 1889, the right time at the right price“